Björnens magasin 2025-03-26
Styrelsen vill informera om att OVK-besiktningen gick bra dock var det ett par lägenheter som inte
besiktades pga ingen var hemma och att ingen nyckel lämnades in.
Ett omtag kommer att göras för dessa lägenheter den 10e april kl 8:00, avisering kommer till
brevlådan en vecka innan. Se till att lämna nyckel eller vara hemma!
För att ta fram åtgärder behöver alla lägenheter besiktas då ventilationen delas bland alla.
Föreningen kommer sedan att anlita en firma för att åtgärda de fel som finns enligt OVK-protokoll.
Respektive bostadsinnehavare kommer att få bekosta de åtgärder som omfattar sitt eget boende.
Styrelsen kan också meddela att balkongrenovering kommer att påbörjas denna vecka och pågå
ca 6 månader, preliminär projektavslut 30/9.
Inför balkongrenovering behöver balkongerna tömmas från möbler och dylikt senast den 30/3.
Det som lämnas kvar kommer att slängas.
Ett annat större arbete som kommer utföras är byte av hissar i bägge husen.
Preliminärt under veckorna 38–40 (15/9 – 5/10). Hissarna kommer således inte vara brukbara
under tiden av renoveringen.
OBS! Snart är det dags för sandsopning, närmare bestämt onsdag den 2a april.
Se till att sopa rent din parkering ut mot gatan för uppsamling, senast dagen innan.
SAVE THE DATE! Årsstämma 27 maj 2025.
Vänliga hälsningar Styrelsen
The board would like to inform you that the OVK inspection went well, however, there were a
couple of apartments that were not inspected because no one was at home and no key was
handed in. A re-inspection will be made for these apartments on April 10th at 8:00, and
notification will be sent to the mailbox a week before. Make sure to leave a key or be home!
In order to develop measures, all apartments need to be inspected as the ventilation is shared
among everyone.
The association will then hire a company to fix the errors that exist according to OVK protocol.
Each homeowner will be required to pay for the measures that cover their own accommodation.
The board can also announce that balcony renovation will begin this week and last
papproximately 6 months, preliminary project completion 30/9.
Prior to balcony renovation, the balconies need to be emptied of furniture and the like no later
than 30/3. Anything left behind will be thrown away. Anything left behind will be thrown away.
Another major work that will be carried out is the replacement of elevators in both buildings.
Preliminary during weeks 38–40 (15/9 – 5/10). The elevators will therefore not be usable during
the renovation.
NOTE! It’s time for sand sweeping soon, Wednesday, April 2nd. Make sure to sweep your parking
lot out onto the street for collection at the latest the day before.
SAVE THE DATE! Annual General Meeting May 27th, 2025.
Kind regards The Board